DLK
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

förlossning

4 posters

Gå ner

förlossning Empty förlossning

Inlägg  fisalisa lör feb 07, 2009 10:43 pm

Jaha, då bär det snart iväg till en natts kvinnotjut :-). Om det nu alls blir så att man får se nån förlossning. Det ryktas att barnmorskestudenterna prioriteras av handledarna, som ju själva är barnmorskor och att om det är ont om förlossningar så får vi sitta av natten i fikarummet. Roligare kan man ju ha det... Har i alla fall inhandlat nästan ett kilo godis så att man har nåt att sysselsätta sig med. Kanske ska ta med en bok också... 3 nätter på raken är det tänkt att det ska bli i alla fall. Adjöss till dagsljuset för ett tag helt enkelt :-(.

Jaha, vad händer i era liv då?
fisalisa
fisalisa

Antal inlägg : 900
Age : 46
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

förlossning Empty Sv: förlossning

Inlägg  Anna-Karin sön feb 08, 2009 12:38 am

Du får väl avrapportera om det blev nåt storgråtande under natten då Smile

Själv ska jag lata mig resten av helgen - idag har jag uträttat stordådet att inhandla ett par nya träningsbyxor som mirakulöst nog har "reglerbar linning", dvs ungefär sån mudd som andra byxor för tjockisar har. Dagens I-landsproblem: De är så bekväma att jag aldrig vill ta på mig några andra benkläder igen! Ingen fejk-jeans-linning som skaver, ingen hård resår som är tänkt att sitta i midjan, inget som hasar ner, sitter för tight runt vaderna eller trycker på magen. Hade jag kunnat med, så hade jag köpt 4 par till och gått omkring med ett av dessa på jobbet varje dag. Men riktigt så nedsunkad tror jag inte att det är dags att bli riktigt än. Däremot får jag nog köpa åtminstone ETT par till, som jag kan kravla mig in i så fort jag är hemma.

På tisdag ska jag till barnmorskan för första gången på 14 veckor eller så. Det är nog det mest intressanta som sker inom överskådlig framtid.
Anna-Karin
Anna-Karin

Antal inlägg : 1668
Age : 48
Registration date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

förlossning Empty Sv: förlossning

Inlägg  Cissi ons feb 11, 2009 1:24 pm

Hej flickor!

Lisa - fick du se några bebisar komma till världen? Jag vill höra smaskiga förlossningshistorier!
A-K - allt bra hos barnmorskan?

Själv kan jag meddela att jag inte är gravid den här månaden heller (oh boy vad jag gillar Iprenmannen just idag).

I övrigt avlöpte en lugn helg med fredagsAW-barhopping på Lokal, Bliss och Mañana (firade att E var hemma från USA, weeh!), en lördag med Fredrik + hyrbil (blev en tur till IKEA, Freeport och sånt) och middag hos mig på kvällen. Söndagen var jag och F på brunch med Marie, Erik och Maries kompisar Anna + Sara. Sen hann jag med en liten sväng på stan och film hemma hos Erik på kvällen också tillsammans med Marie och Anna.

Således passerade melodifestivalen helt obemärkt förbi. Var den nåt att ha?
Cissi
Cissi

Antal inlägg : 1324
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

förlossning Empty Sv: förlossning

Inlägg  Anna-Karin ons feb 11, 2009 6:02 pm

Cissi skrev:A-K - allt bra hos barnmorskan?

Jodå, det var det. Jag får äta fler järntabletter och hade lågt blodtryck (111/45, säger mig inte sååå mycket, men det är lägre än vad jag brukar ha). Dagens huvudperson verkade iaf växa som den skulle - eller snarare, magen växer som den ska - och hade en högst normal puls på runt 140. Inte jag alltså, bebisen.

Jag har slutat försöka förstå vilken vecka jag är i, eftersom samma barnmorska säger olika mellan varven. Så länge hon är i fas med definitionen som gäller för hennes normalvärdestabeller så får hon kalla det vad hon vill. Jag fortsätter med den rent språkmässiga definitionen (dvs att om man har varit gravid i 25 veckor och 3 dagar så är man i den tjugosjätte graviditetsveckan).

Cissi skrev:Således passerade melodifestivalen helt obemärkt förbi. Var den nåt att ha?
Vet faktiskt inte, eftersom jag inte såg den. Erfarenhetsmässigt så är de här deltävlingarna mer kommersiella än intressanta. Vi såg The Dark Knight på DVD istället Wink

Ikväll ska jag iväg och grilla med några kolleger hos min coach (högst densamme som för 10 år sen sittandes under ett bord försökte övertyga Cissi om att ringen han hade på sig var en gåva från jobbet, och inte alls en förlovningsring). Annars händer nog absolut ingenting i mitt liv innan helgen.
Anna-Karin
Anna-Karin

Antal inlägg : 1668
Age : 48
Registration date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

förlossning Empty Sv: förlossning

Inlägg  HelenY tor feb 12, 2009 10:12 pm

Jag har -förhoppningsvis- slutat må illa och har inte brutit något i skidbacken.
Däremot har jag fått 35-års-present av Jan; ett par elektriska värmesulor till pjäxorna. Det Bästa! Verkligen!
Jag lyckades lura till mig en påskrift i skolan som jag inte egentligen hade 'rätt' till eftersom jag bara varit där en dag och har fuskat mig igenom en redovisning och briljerat (faktiskt!) på en annan. Och ska imorgon skolka från föreläsningsdagen eftersom jag ska till Hans, min tokdoktor.
Annars är det väl rätt dött.
Jo, förresten, ska på födelsedagsfest till Ylva på lör. Det ska bli lite skoj, faktiskt. Hon går ju inte med oss nu utan har uppehåll ett år och läser foto och konsthistoria och sånt flummigt.
Och nej, jag såg inte Festivalen.
HelenY
HelenY

Antal inlägg : 1073
Age : 50
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

förlossning Empty Sv: förlossning

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet