DLK
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Husligast!

2 posters

Gå ner

Husligast! Empty Husligast!

Inlägg  HelenY ons jun 03, 2009 3:59 pm

Dagens husmorssyssla utförd; jag har gjort rabarbersaft. Den blev jättegod och inte för söt. Saft blir gärna det. För söt alltså. Nu ska jag bara bestämma om jag orkar göra en omgång saft till, eller om jag ska göra kräm istället. Eller kanske marmelad.
Förresten så blev jag skadad oxå. Sad Jag brände mig på långfingret när jag skulle hälla upp saften (HET!!) på flaskor.
HelenY
HelenY

Antal inlägg : 1073
Age : 50
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Husligast! Empty Sv: Husligast!

Inlägg  Anna-Karin ons jun 03, 2009 7:58 pm

Åååh, kräm! KRÄM!!!

Det kan dock vara så att jag var snäppet husligare idag, eftersom jag både har handlat nya balkongblommor och planterat dessa, kokat köttsoppa i två timmar och, som pricken över i, sytt om ett gammalt påslakan köpt på second hand för 10 kr till ett pyttelitet påslakan och örngott som man kan ha i sin barnvagn.

Nu ska ungen ut, om det så krävs att jag ska boa först Very Happy (Bäddade vagnen också, för säkerhets skull, fast med lakan som tvättats sen de köptes och inte kom från smutsig loppisartad butik). Om inte boandet funkar så ska jag försöka få igång förlossningshormonproduktionen genom att titta på norska varianten av Barnmorskorna ikväll, men tyvärr har jag svårt att leva mig in i situationen när jordemordern ropar "Kjempegrejt!" till en tjock dam som gastar "Jeg måååå trykke!". Tur att man inte föder i Norge. Jag hade haft svårt att ta det på allvar.
Anna-Karin
Anna-Karin

Antal inlägg : 1668
Age : 48
Registration date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Husligast! Empty Sv: Husligast!

Inlägg  HelenY ons jun 03, 2009 11:09 pm

Ok. Du vinner. Smile
Jag såg programmet. Mycket lustigt. Men vad snälla och Förstående alla var! Jag har svårt att tänka mig att det är så här.
Fast försöker nån säga gulliga saker till mig med bäbisröst när jag håller på att klämma ut min unge så sparkar jag dem i huvudet. Bara så att ni vet..
HelenY
HelenY

Antal inlägg : 1073
Age : 50
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Husligast! Empty Sv: Husligast!

Inlägg  Anna-Karin tor jun 04, 2009 10:04 am

Jag anser att nån som pratar med en som om man vore en hund som just lärt sig vacker tass ("Åhh, så duktig! du äj!!") när man har ondast i livet förtjänar en skarp reprimand. I stil med spark i huvudet.

Igår upplevde jag inte mindre än tre (3) Riktiga förvärkar. De var helt regelbundna, med fem timmars mellanrum. Jaha, räknas inte det som regelbundet? Question

Inte för att det betyder nåt speciellt (man kan ha förvärkar från typ v. 20), men Något är ju bättre än Inget. Även om det är irrelevant.
Anna-Karin
Anna-Karin

Antal inlägg : 1668
Age : 48
Registration date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Husligast! Empty Sv: Husligast!

Inlägg  HelenY tor jun 04, 2009 12:35 pm

Vi, eller jag iaf, håller tummarna för att det betyder att det är På Gång!
HelenY
HelenY

Antal inlägg : 1073
Age : 50
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Husligast! Empty Sv: Husligast!

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet