DLK
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Det är ju för varmt!

3 posters

Gå ner

Det är ju för varmt! Empty Det är ju för varmt!

Inlägg  Anna-Karin fre jul 03, 2009 2:27 pm

Aldrig får man vara nöjd. Det är 27 grader i lägenheten trots korsdrag och man får ta sin tillflykt till källaren för ett par graders extra svalka.. men där nere finns inte mycket förströelse medan man ammar - så det blir inga långsittningar.

Som alla förstår så har jag ju inte så mycket nyheter att komma med - här händer det inte mycket. Jag har konstaterat att programmet Americas Funniest Videos är 600 gånger roligare när man har barn. Måste vara hormonellt. Skulle inte förvåna mig om jag plötsligt börjar ta till mig en hel massa TV-reklamer med snorungar i också. Apropå TV så kan jag upplysa om at de repriserar "Doktorn kan komma" (vilket för övrigt kan vara världens sämsta översättning av en titel, möjligen med undantag för alla filmer där det våras för olika personer och fenomen) på TV4 på eftermiddagarna. Just nu visar de så nya avsnitt att jag aldrig ens sett dem förut. Jag tittar fascinerat.

Händer det nåt i era liv som är värt att skriva om? Jag behöver lite inspiration och vag mänsklig kontakt Smile
Anna-Karin
Anna-Karin

Antal inlägg : 1668
Age : 48
Registration date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Det är ju för varmt! Empty Sv: Det är ju för varmt!

Inlägg  Cissi fre jul 03, 2009 6:56 pm

I mitt liv händer en hel del och ändå ingenting. Det tar på krafterna att veckopendla och jobba mellan 8 - 12 timmar varje dag i ett projekt där man hela tiden måste prestera sitt yttersta och all konversation från frukosten på morgonen till efter middagen på kvällen är på engelska. Men det är kul samtidigt!

Stockholm har varit tokvarmt hela veckan. I måndags kväll gick jag på två timmars promenad runt hela Djurgården (det var fint!) men både i tisdags och torsdags kvälll jobbade vi sent och var inte tillbaka på hotellet förrän vid 20-tiden Sad .Lyckades snylta till mig ett rum på högsta våningen på Hotell Wellington på Östermalm, vilket innebar en ca 6 kvm stor takterrass med utsikt över halva stan - man såg Globen, Slottet och ALLT därifrån. Sjukt sjysst att sitta där när solen slutat steka på kvällen. Smile

Mindre sjysst var att rum under svarta plåttak tenderar att bli rätt varma - mitt lilla rum uppmätte ca 33 grader varje kväll när jag kom hem och tog ca en timme att vädra ur. Glurk. Har tänkt skriva till er flera gånger, men liksom inte orkat när jag kommit hem.

Har inte sett så många kändisar den här veckan, utöver en massa TV4-folk och en svettig småfet Maud Olofsson på kvällspowerwalk i Östermalm. Rolling Eyes pig

Med jobbet rullar det på bra. Skojigt projekt, men väldigt utmanande.

Ska vara i Stockholm nästa vecka också, och troligen mån + tis veckan efter. Tänkte försöka stanna kvar över helgen nästa helg och hinna se lite av allt det där som man passerar mellan kontoret och hotellet - lite affärer, nåt museum, nån utställning och några mysiga restauranger. F kommer upp då och Ericsson betalar hotellet istället för min hemresa. Har lyckats boka riktigt fint stort dubbelrum på Hotell Anglais precis vid Stureplan för jättelite pengar, pga sommarrabatter som gör att Ericssons avtalspriser sjunker i botten. Mycket nöjd med det.


Och nu sitter jag på Bromma flygplats i fuktig varm äcklig luft och väntar på mitt plan hem som skulle lyft härifrån klockan 17, men som blivit över en timme försenat pga nåt tekniskt fel innan det skulle lyfta från Göteborg och hit. Mindre nöjd med det.

Det här är verkligen baksidan med veckopendling. Jag bokade specifikt ett tidigare flyg (kl 17, normalt åker jag med ett som går vid halv sju) för att hinna umgås med F ikväll innan han åker på träningsläger imorgon snortidigt och blir borta hela helgen. Dessutom hade jag sett massa fram emot en konsert med Fibes Oh Fibes som jag skulle gått på på Liseberg ikväll klockan sju. Twisted Evil

Tur att man har med sig både dator, mobil och att Ericsson pröjsar bredband så att man har nåt att roa sig med medan man väntar.

Jag är iallafall hemma både imorgon och på söndag om nån vill hitta på nåt. Jag och Lisa pratade om att vara ute i solen och paddla eller åka på skårdgårdsutflykt imorgon lördag. Söndag har jag inget planerat, men det vore kul att gå lite på stan och kolla rea, eller bara ta en fika. Vi kanske kan köpa med oss nåt och komma och hälsa på er, A-K?

Nu är det dags att packa ihop och bege sig mot planet. Kram på er!
Cissi
Cissi

Antal inlägg : 1324
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Det är ju för varmt! Empty Sv: Det är ju för varmt!

Inlägg  HelenY lör jul 04, 2009 10:16 am

Idag ska vi handla present till Calle som fyller år idag och ikväll ska vi på grill-kalas till densamma. Men imorron är det relativt öppet. Jag säger relativt eftersom Jan har hotat med att vi ska åka till hans föräldrar. Vi får väl se hur det blir med det. Om vi nu INTE ska bli underhållna av den äldre generationen hittar jag gärna på nåt på sön! Hoppas att det fina vädret håller i sig. Just nu säger de på tvn att det ska bli 'regnskurar med inslag av åska'.
HelenY
HelenY

Antal inlägg : 1073
Age : 50
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Det är ju för varmt! Empty Sv: Det är ju för varmt!

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet