DLK
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Bevattningshjälp?

4 posters

Gå ner

Bevattningshjälp? Empty Bevattningshjälp?

Inlägg  Anna-Karin mån jul 06, 2009 12:16 pm

Vi åker ju på semester snart, om inget oväntat inträffar. Typ om en vecka, närmare bestämt. Nu undrar jag om det finns nån av er som kan ställa upp och vattna åt oss - jag kan tänka mig att muta den hugade plus partner med en bättre middag inkl vin eller enligt förslag från den som vattnar, för jag fullkomligt HATAR när man kommer hem och hela balkongen är täckt av torkade växter (som man har betalat hundratals kronor för då man köpte dem, suck).

Jag antar att Jan har semester under juli, annars hade det ju varit enklast att be honom direkt, eftersom han cyklar förbi här på väg till jobbet.. men nu finns det ju ingen av er som på ett "bekvämt" sätt kan hjälpa till med det här, därav erbjudandet om kompensationsmiddag.

Är det samma väder som förra veckan måste man nog vattna minst varannan dag (helst varje, men det tänker jag inte begära), annars klarar sig det mesta säkert om man vattnar två gånger i veckan. Jag vet inte hur länge vi är borta, men max tre veckor, kanske lite kortare tid.
Anna-Karin
Anna-Karin

Antal inlägg : 1668
Age : 47
Registration date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Bevattningshjälp? Empty Sv: Bevattningshjälp?

Inlägg  HelenY tis jul 07, 2009 10:00 am

Eftersom Jans semester inte infaller förrän i slutet av aug kan han säkert tänka sig att vattna lite på vägen till jobbet. Smile
Men jag ska kanske kolla med honom oxå innan jag lovar bort honom. Återkommer.
HelenY
HelenY

Antal inlägg : 1073
Age : 49
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Bevattningshjälp? Empty Sv: Bevattningshjälp?

Inlägg  Cissi tis jul 07, 2009 10:09 am

Tjo!

Jag är hemma from nästa onsdag (15 juli) och fram till den 23:e juli. Därefter har jag semester i tre veckor och kommer att befinna mig lite här och där. Har därför svårt att lova bort mig för att vattna under den tiden. Bistår dock gärna med bevattningshjälp mellan den 15:e och 23:e om det skulle behövas Smile
Cissi
Cissi

Antal inlägg : 1324
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Bevattningshjälp? Empty Sv: Bevattningshjälp?

Inlägg  Anna-Karin tis jul 07, 2009 11:21 am

Hurra för er!

Om Jan kan så blir ju det såklart enklast (SJÄLVKLART tar han semester när ni ska ha bebis - vad tänkte jag på egentligen? Smile), har jag dessutom rätt om jag tror att det är Helen som har min extranyckel?

Om nu Jan inte vill/kan, eller inte är sugen på att göra det hela perioden så accepterar vi tacksamt Cissis hjälp.

Vem som än har den där nyckeln får vi ordna så att rätt person har den när det räknas Smile

Idag ska jag ha en lunchdate med Malin-på-jobbet - hon kommer hit med hämtsushi! Lyxigt värre...

Dessutom firar Viktor sin enmånadersdag med att sova en massa (också lyxigt värre), som belöning har han fått en väldigt ful, eller kanske charmig, skallra i present, för facila 29 kr. Han har dock inte testat den än, och tycker nog inte att den är så kul förrän om några veckor.

I morrn ska vi på läkarbesök på BVC och jag är ganska säker på att han inte har gått upp i vikt som han ska, eftersom han den senaste veckan har varvat otroliga mängder sömn (vissa dagar) med skrikpanik och extremhunger (andra dagar). Men vi får väl se. Vi har fått in snitsen med bröstmjölksersättning nu, så det är ju det vi får ta till om viktkurvan dalar.
Anna-Karin
Anna-Karin

Antal inlägg : 1668
Age : 47
Registration date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Bevattningshjälp? Empty Sv: Bevattningshjälp?

Inlägg  Cissi tis jul 07, 2009 1:14 pm

Ooooh, lyxigt med sushi! Jag kan tänka mig att alla sånadär saker som man tidigare tagit för givet plötsligt blir så himla lyxiga när man plötsligt inte bara kan få tag på dem hursomhelst och närsomhelst.

Jag fick sushi till middag igår faktiskt, efter att ha traskat runt halva Östermalm i jakten på mat som inte var sallad och inte kostade typ 200 kr portionen. Försöker spara traktamentet till roligare saker än just mat. Hann till och med med lite shopping efter jobbet - lyckades snoka rätt på en fin rosa klänning på NoaNoa och en rutig söt blus från Massimo Dutti på tokrea (50% resp 70%). Sen hittade jag en tokbra och snygg behå med matchande trosor på Twilfit för 150 spänn totalt, även dem nedsatta 50%. Hurra för rea! Speciellt i butikerna runt stureplan där den normalt sett är alldeles för dyrt att handla... cheers

Vädret här i Stockholm är uselt idag, så ikväll ska jag snuggla upp i min sköna schäslong på mitt finfina hotellrum och titta på Michael Jacksons minneshögtid på Tv4 med hämtmat och inte röra mig ur fläcken på hela kvällen. Sa jag att jag lyckats få tag på ett deluxe rum på Hotell Anglais vid Stureplan? Det är typ 30 kvm stort, har dubbelsäng, fin schäslong, STORT badrum emd badkar och en fantastisk utsikt över hela Humlegården (jag bor på sjätte våningen). Och hotellfrukosten skall vi inte ens tala om. Känns SÅ lyxigt att äntligen få ett stort, fint och bekvömt hotellrum efter att ha bott i pytterum förra och förrförra veckan och ute i Solna veckan före det. Dessutom fick jag mutgodis på rummet och stor fruktkorg när jag kom hit igår eftermiddag. Känns okej att tokjobba hela veckan eftersom Fredrik kommer hit och bor med mig i rummet för 100 kr/natten över helgen. Loveweekend! I love you

Hoppas det går bra på BVC imorgon!
Cissi
Cissi

Antal inlägg : 1324
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Bevattningshjälp? Empty Sv: Bevattningshjälp?

Inlägg  HelenY tis jul 07, 2009 5:37 pm

Ja, vad tänker du på egentligen.. Very Happy

Jag tror inte att vi har eran nyckel. Hur ser den ut?
Jag kollade 'nyckelskåpet' nyss och där finns bara en nyckel som jag inte direkt känner igen.Har ni satt nån typ av nyckelring på den? Om ni har det är det inte den okända. Undrar vart den går..
Förvirring.
HelenY
HelenY

Antal inlägg : 1073
Age : 49
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Bevattningshjälp? Empty Sv: Bevattningshjälp?

Inlägg  Anna-Karin ons jul 08, 2009 2:31 pm

Nyckelring vet jag inget om, men nyckeln har liksom en sexkantig bricka (eller vad man nu kallar den delen av nyckeln som man håller i), själva märket verkar vara GEGE pExtra, och det är instansat P710 på baksidan av den.

Jag tror iaf att nån av er har fått en extranyckel, men det kan ha varit till det gamla låset - det byttes lås här för ett tag sen, och då kanske vi bara kvitterade ut tre nycklar (där hemstädfirman har en). I så fall så delar vi ut en av våra egna nycklar till er, såklart.
Anna-Karin
Anna-Karin

Antal inlägg : 1668
Age : 47
Registration date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Bevattningshjälp? Empty Sv: Bevattningshjälp?

Inlägg  fisalisa ons jul 08, 2009 10:24 pm

Tror bestämt att vi har en sån nyckel här. Kan också ställa upp och vattna ett tag, men inte i 3 veckor... någon gång måste jag sova också :-).

Så hur ska vi dela upp det? Vem vill börja och när och hur löser sig nyckelhämtandet i så fall?
fisalisa
fisalisa

Antal inlägg : 900
Age : 46
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Bevattningshjälp? Empty Sv: Bevattningshjälp?

Inlägg  HelenY tor jul 09, 2009 12:50 am

Jan har glatt sagt ja till att vattna på väg till jobbet. Han frågade dock lite skräckslaget 'Varje dag??' när jag berättade vad som begärdes.Jag lugnade honom med att det nog inte kommer att vara 35 grader varmt i tre veckor i sträck. Wink

Är det bara balkongen som ska vattnas eller ska det vattnas innanför balkong oxå?
HelenY
HelenY

Antal inlägg : 1073
Age : 49
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Bevattningshjälp? Empty Sv: Bevattningshjälp?

Inlägg  Anna-Karin tor jul 09, 2009 10:27 am

Gärna inomhus också Smile

Vi ska försöka vara lite smarta och ställa ner blommorna i köksfönstret på golvet, för dem måste man nämligen vattna varje dag om det är soligt, oavsett utomhustemperatur (om vi missar det så kan ju Jan göra det själv, så slipper han vattna varje dag...)

Annars är växterna inomhus extremt tåliga, eftersom mina fingrar inte är speciellt gröna (mer gulbruna, tror jag). Blommorna brukar må bättre efter att vi har haft nån här som vattnat åt oss Smile

Tror du att ni kan utverka nyckeln från Lisa? Är förresten nån av er andra (inte Cissi, har jag förstått) lediga och i stan i helgen så kanske vi ska ses innan jag försvinner iväg på min norrgående odysssé?

Träffade btw Mia igår, hon kom på blixtvisit och har nu lämnat stan. Hon hälsar!
Anna-Karin
Anna-Karin

Antal inlägg : 1668
Age : 47
Registration date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Bevattningshjälp? Empty Sv: Bevattningshjälp?

Inlägg  Cissi tor jul 09, 2009 2:12 pm

A-K: När i nästa vecka åker du? Jag träffas också gärna innan du försvinner Smile Eftersom jag jobbat ås mycket övertid borde jag kunna smita ifrån jobbet nåt i veckan på torsdag eller fredag, om ni är kvar då. Fast ni kanske åker redan i början av veckan?

För övrigt: Ett bra husmorstips är att stoppa alla mindre krukväxter i badkaret och bottenfylla detsamma med vatten. Gjorde så när jag bodde i min gamla lägenhet med badkar och var borta två veckor. Växterna klarade sig perfekt utan att någon vattnade dem överhuvudtaget. Nu skall ju nån åka dit och vattna balkongen i vilket fall, så de kan nog lika gärna stå på golvet som i badkaret iofs...men ett bra tips är det likförbaskat - for future reference:)
Cissi
Cissi

Antal inlägg : 1324
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Bevattningshjälp? Empty Sv: Bevattningshjälp?

Inlägg  HelenY tor jul 09, 2009 4:43 pm

Jag ska på kalas hemma hos svärföräldrarna på lördag eftersom mamma Jan fyller år. Hela släkten kommer. Hurra..
Men söndag är jag helt och hållet med! Jag har inte träffat någon av er på jätte-jättelänge, så det skulle vara kul att umgås lite. I love you
HelenY
HelenY

Antal inlägg : 1073
Age : 49
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Bevattningshjälp? Empty Sv: Bevattningshjälp?

Inlägg  Anna-Karin tor jul 09, 2009 7:47 pm

Vi åker redan på måndag, så Cissi och jag får träffas om några veckor...

Söndag em tvättar vi, men på förmiddagen gör vi inget såvitt jag vet. Det kanske är dags att premiär-amma på café..? Eller.. hm. Nåja, vi hittar på nåt.

Nu har jag lovat Ola att gå och lägga mig en stund eftersom han har tagit ut Viktor på promenad och jag är totalt utmattad efter att ha varit på stan en sväng, tvättat och lagat middag med en extremt klängig bebis. Ja, på stan sov han mest. Men under själva tvättande och matlagandet var han klistrad på min kropp.
Anna-Karin
Anna-Karin

Antal inlägg : 1668
Age : 47
Registration date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Bevattningshjälp? Empty Sv: Bevattningshjälp?

Inlägg  fisalisa tor jul 09, 2009 11:49 pm

jag kan nog träffas i helgen. Så vitt jag vet just nu funkar nog både lördag och söndag, men söndag verkar ju vara den föredragna dagen av Helen så det tycker jag vi tar. Café, funkar för mig.
fisalisa
fisalisa

Antal inlägg : 900
Age : 46
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Bevattningshjälp? Empty Sv: Bevattningshjälp?

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet