DLK
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Lekkamrater

4 posters

Gå ner

Lekkamrater Empty Lekkamrater

Inlägg  Anna-Karin mån sep 07, 2009 2:21 pm

Ola ska tydligen röka cigarr kl 14 fram till jättesent på lördag, så jag undrar om nån vill leka med mig och Viktor - åtminstone på dan? Jag tror att Viktor kanske ska få träffa sina framtida barnvakter lite innan nästa helg också, så om ni inte har tid att ses på lördag så kanske söndag går bra? Eller kväll i veckan? Men jag är som sagt uttråkad cigarränka på lördag, så då vill JAG gärna ses...
Anna-Karin
Anna-Karin

Antal inlägg : 1668
Age : 48
Registration date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Lekkamrater Empty Sv: Lekkamrater

Inlägg  Cissi mån sep 07, 2009 2:29 pm

Jag vill jättegärna vaar med och leka! Tycker att vi ses på tok för sällan som det är nu. Viktor hinner ju dubbla sin stolek mellan gångerna jag ser honom, och så kan vi inte ha det Rolling Eyes

På lördag skall det eventuellt ut och paddlas kajak (inget är bestämt, men det damp in ett sms från Marie i min mobil igår som indikerade att nån form av kajakplanerande var på gång), men om vädret är som det varit den senast tiden umgås jag mycket hellre med er. Vi kanske kan få till den där hårfärgningssessionen? Smile Kan säkert ses nån kväll i veckan också...om det skulle passa...försöker klämma in min träning på dagtid eller precis efter jobbet så gott det går, så kvällrna har jag fakiskt lyckats hålla rätt fria hittills.

Sammanfattningsvis: Jag är öppen för det mesta och ses gärna i helgen också, om inte vädret blir kalas, för då MÅSTE jag nog faktiskt ta mig ut i den är kajaken. Men chansen för det känns inte direkt överhängande.
Cissi
Cissi

Antal inlägg : 1324
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Lekkamrater Empty Sv: Lekkamrater

Inlägg  HelenY mån sep 07, 2009 5:15 pm

Jag vill gättegärna ha en hårfärgningssession. Men jag vet inte riktigt hur det skulle gå till.. Jag är bunden till hemmet.
En lösning är ju förstås att ni kommer hit och färgar hår och tittar på Ellinor. Det kan jag nog få maken att gå med på. Smile Kanske inte fram till Jättesent, men ett tag iaf. Jag kan tom åta mig att bjuda på något. Bara en sån sak. Wink
HelenY
HelenY

Antal inlägg : 1073
Age : 50
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Lekkamrater Empty Sv: Lekkamrater

Inlägg  Anna-Karin mån sep 07, 2009 6:32 pm

Hemma hos Helen blir ju bra för mig, såklart. Där finns skötbord och allt Very Happy

Ola ska såklart också se Ellinor, men om vi tar det på dagen så kan vi ju komma innan hans cigarr-ävntyr, och så stannar jag medan han tar sig till Myggan. Eller så. Om det nu passar alla. Inklusive Ola, som jag inte har tillfrågat Smile
Anna-Karin
Anna-Karin

Antal inlägg : 1668
Age : 48
Registration date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Lekkamrater Empty Sv: Lekkamrater

Inlägg  Cissi mån sep 07, 2009 7:38 pm

Jag säger: Det funkar! Bara nån av er slingar mitt hår Smile
Cissi
Cissi

Antal inlägg : 1324
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Lekkamrater Empty Sv: Lekkamrater

Inlägg  fisalisa mån sep 07, 2009 10:26 pm

Här händer det mycket på en dag. Jag vill också vara med, på allt som ni föreslår typ. Behöver nog inte färga hår på mig själv dock. Senast vi hade tjejträff för att färga hår har jag för mig att vi blekte en mohikan på mig. Det vill jag inte ha nu :-)
fisalisa
fisalisa

Antal inlägg : 900
Age : 46
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Lekkamrater Empty Sv: Lekkamrater

Inlägg  Cissi tis sep 08, 2009 9:49 am

Men Lisa...mohikan vore väl sådär lagom rebelliskt på infektionskliniken? afro

För övrigt: Kajakpaddling inställd till helgen. Mao kan jag leka på lördag. Weeh! bounce
Cissi
Cissi

Antal inlägg : 1324
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Lekkamrater Empty Sv: Lekkamrater

Inlägg  Anna-Karin tis sep 08, 2009 3:32 pm

Tjaa.. vi får väl se hu lekandet på lördag blir... För nu har Viktor börjat hosta och har en högst förnuftig och moderat feber (37,7), så han kan då sannolikt inte träffa Ellinor om några dagar, om det inte kommer till stånd en fantastisk tillfriskning typ i morrn. Jag har redan fått ställa in ALLT den här veckan som involverar andra barn, typ Öppna förskolan, föräldragruppen och en vaccinatio (som man inte får göra om man är sjuk), så jag kommer att ha en extremt trist vecka. Gnäll, gnäll... Nåja, Viktor är i alla fall lyckligt ovetande om att han är sjuk och är precis lika krävande som vanligt Wink

Ja, och eftersom Ola då ska röka cigarr och det är bestämt sen en månad tillbaka så blir det såklart jag som får ta hand om sjuklingen, åtminstone från kl 13 och framåt. Fast jag kanske kan få titta på Ellinor nån gång på lördagsförrmiddagen, utan Viktor? Om jag nu inte blir sjuk jag också, förstås.
Anna-Karin
Anna-Karin

Antal inlägg : 1668
Age : 48
Registration date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Lekkamrater Empty Sv: Lekkamrater

Inlägg  HelenY tis sep 08, 2009 4:29 pm

Självklart är alla välkomna med eller utan Viktorar. Very Happy
HelenY
HelenY

Antal inlägg : 1073
Age : 50
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Lekkamrater Empty Sv: Lekkamrater

Inlägg  Anna-Karin tis sep 08, 2009 6:22 pm

Ja, jag ser väl hur han verkar må framåt helgen, jag konfererar med Helen i tveksamma fall - men om han har slutat hosta och nysa och inte har feber så tror jag inte att han kan smitta nån som han inte slickar på. Så i så fall vågar jag ta med honom - för han kan bara slicka på sånt man placerar i absolut närhet av hans mun och det är ju lätt att undvika att placera en annan bebis där Very Happy Meeeen, vi får se. BVC-tanten som prompt flyttade vaccinationstiden till nästa vecka verkade vara av åsikten att han var i Början Av Förkylningen, så hon förväntade sig att han skulle bli sjukare. Och hon vet säkert bättre än jag.
Anna-Karin
Anna-Karin

Antal inlägg : 1668
Age : 48
Registration date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Lekkamrater Empty Sv: Lekkamrater

Inlägg  Cissi tor sep 10, 2009 10:49 am

A-K! Hur går det med följetongen "Lilla Viktor och förkylningen"?
Cissi
Cissi

Antal inlägg : 1324
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Lekkamrater Empty Sv: Lekkamrater

Inlägg  Anna-Karin tor sep 10, 2009 12:20 pm

Tja, han hostar typ 6 ggr om dagen Smile Har inte kollat febern idag, men igår hade han 37,4...

Jag försöker tvinga honom att sova lite längre på dagarna. Det blir sjukt långa promenader med bärsele. Om det är fint väder. Annars går det inte.
Anna-Karin
Anna-Karin

Antal inlägg : 1668
Age : 48
Registration date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Lekkamrater Empty Sv: Lekkamrater

Inlägg  HelenY tor sep 10, 2009 7:31 pm

Nu har 4x Yrvkvist bestämt att de kommer hit på lördag (tydligen Den Enda Dagen Som Funkar), så jag måste nog tyvärr ställa in vår träff.. Sorry, men det blir alldeles för mycket folk och jag orkar inte riktigt.
En annan dag, tex söndag funkar bra.
HelenY
HelenY

Antal inlägg : 1073
Age : 50
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Lekkamrater Empty Sv: Lekkamrater

Inlägg  Anna-Karin tor sep 10, 2009 10:09 pm

Söndag går absolut bra för mig med, ska tvätta 11-14. Om Viktor är hostig fortfarande så får Ola stanna hemma med honom, annars kan vi säkert komma alla tre nån gång efter kl 15. Eller innan kl 11 Smile Om det går för sig, alltså?

Ni andra får hemskt gärna umgås med mig och Viktor på lördag när Ola är och röker in Myggans lägenhet!
Anna-Karin
Anna-Karin

Antal inlägg : 1668
Age : 48
Registration date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Lekkamrater Empty Sv: Lekkamrater

Inlägg  HelenY tor sep 10, 2009 11:21 pm

Tja, efter 15 låter väl finfint. Hon sover nog då och det är ganska bra eftersom det inte är så jätteofta hon är vaken Och glad..
HelenY
HelenY

Antal inlägg : 1073
Age : 50
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Lekkamrater Empty Sv: Lekkamrater

Inlägg  fisalisa fre sep 11, 2009 11:06 am

Jag träffar er gärna Helen och Ellinor på söndag istället. Fast inte för tidigt. Jag har haft lite dåligt med sovmorgnar på sista tiden och tänkte ägna söndagen åt sånt. Så eftermiddagen låter bra.

Umgås gärna med AK på lördag också, fast i det fallet så lägger jag istället in en reservation mot att ses för sent. Har planer för lördagkvällen som jag tänkte inleda runt 4-5 snåret.
fisalisa
fisalisa

Antal inlägg : 900
Age : 46
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Lekkamrater Empty Sv: Lekkamrater

Inlägg  Anna-Karin fre sep 11, 2009 2:06 pm

Absolut, lördagen dagtid är bra för Den Lille Snuvige också, han brukar inte vara så lättroad på kvällarna, utan vill mest bäras omkring (vill han ju iofs alltid, men på dagarna kan han acceptera att ligga på golvet lite)
Anna-Karin
Anna-Karin

Antal inlägg : 1668
Age : 48
Registration date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Lekkamrater Empty Sv: Lekkamrater

Inlägg  Cissi fre sep 11, 2009 2:36 pm

Jag har hela lördagen ledig - förutom på kvällen då jag förhoppningsvis går på bio med Fredrik. Sist vi var på bio ihop var vi fulla. Det tänkte jag inte vara nu drunken

Har lovat mig själv att klämma in ett träningspass nån gång under dan (vilket också skulle kunna vara ekvivalent med en hel massa promenerande om solen skiner), men det kan jag nog klara av ganska tidigt. Kom med förslag på aktiviteter! Promenad i Skatås? Umgänge i den Lundgrenska hemmet? Shopping?
Cissi
Cissi

Antal inlägg : 1324
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Lekkamrater Empty Sv: Lekkamrater

Inlägg  Anna-Karin fre sep 11, 2009 3:47 pm

Promenad funkar om det inte är för kallt, och det finns tillgång till ställen att amma/byta blöja på i närheten. Ja, det får ju inte regna heller. Eller blåsa för mycket Smile

Annars kan man ju såklart vara här, bara.
Anna-Karin
Anna-Karin

Antal inlägg : 1668
Age : 48
Registration date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Lekkamrater Empty Sv: Lekkamrater

Inlägg  Anna-Karin lör sep 12, 2009 11:10 am

Jag har sovit lite halvkasst i natt, så jag är inte supersugen på långa promenader på bilavstånd - men vi kanske kan gå en sväng i Safjället och sen gå hit och fika (kanske handla lite frukt och äta fruktsallad i enlighet med Cissis diet?) så jag slipper bära omkring på skötväskan under hela promenaden, och slipper panikamma utomhus på en parkbänk. Cissi, om du vill gå en längre bit kanske du kan vandra hit? Jag kan köra dig hem sen, om du inte är sugen på att promenera tillbaka också...

Lite av poängen är ju också att Viktor ska få umgås en del med er två, så han inte blir rädd för De Läskiga Tanterna nästa helg Smile Iofs har han hittills inte uppvisat någon skräck för en enda person, men det är nån gång i den här åldern som det kan dyka upp. Sägs det. Och eftersom jag har honom i sele när vi promenerar så kommer han inte att få så bra kontakt med er då...

Vi kan ju telefonkonferera när ni andra har vaknat, ätit frukost och läst det här - det är bara att ringa!
Anna-Karin
Anna-Karin

Antal inlägg : 1668
Age : 48
Registration date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Lekkamrater Empty Sv: Lekkamrater

Inlägg  Cissi lör sep 12, 2009 12:16 pm

Äter frukost nu. Ringer sen!
Cissi
Cissi

Antal inlägg : 1324
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Lekkamrater Empty Sv: Lekkamrater

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet