DLK
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Om det bara var möjligt...

4 posters

Gå ner

Om det bara var möjligt... Empty Om det bara var möjligt...

Inlägg  Anna-Karin tis sep 29, 2009 8:37 pm

... så skulle jag gå och lägga mig NU! Men tyvärr kommer Viktor sannolikt att vakna minst 3 ggr den närmaste timmen, så det är totalt meningslöst. Suck.

Man KAN välja att åka till Ullared med en kompis och två små barn, varav det ena (ens eget) plötsligt har slutat att somna självmant i bilen och istället blir rasande av att sitta i bilbarnstolen mer än 10 minuter, och hoppas att ens kompis kan truga bebisen att sova med napp innan man kommit halvvägs. Då är det extra lämpligt att se till att samma barn natten innan utflykten har sovit skitdåligt så att man själv fått sova i typ 1,5 + 2 + 1+ 0,25 timmar utspritt mellan kl 21:30 och 06:30. Självklart åker man bara några dagar efter löning också, och ser till att vara framme typ kl 11, när det är lagom mycket folk i butiken. Man passar på att ha en så stor väska att det är jobbigt att bära den och barnet (i sele) samtidigt, och måste därför släpa med sig vagnen precis överallt för att inte bli bestulen på plånbok och lägenhetsnycklar. Man snabbar sig inte heller till kassan, utan ser till att bli tvungen att amma inne på en bajsdoftande toalett efter att ha småsprungit med en illvrålande unge genom halva GeKås. Sen låter man barnet somna medan man äter lunch så att det blir totalt omöjligt att söva i bilen på hemvägen, fram till Kungsbacka där han till slut buttert däckar av, så att han får sova i typ 15 minuter innan det är dags att lasta av ens kompis och hennes grejer (då han såklart vaknar), så att han kan spendera resan från Önnered till Mölndal med att vråla sig hes i baksätet utan att man kan göra nåt åt saken. Det är också lämpligt att komma hem innan ens man är hemma så att man får bära barn, kassar och övrig packning från bilen i garaget, eftersom man inte kan lämna skrikbebisen i lägenheten medan man parkerar bilen.

Och tänk, ÄNDÅ är det kul med utflykter! Fast jag Hoppas Verkligen att Viktor tänker sova som en liten gris i natt. För jag vill verkligen sova som en liten gris själv.
Anna-Karin
Anna-Karin

Antal inlägg : 1668
Age : 48
Registration date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Om det bara var möjligt... Empty Sv: Om det bara var möjligt...

Inlägg  Cissi ons sep 30, 2009 11:35 am

De viktigaste frågorna kvarstår - köpte du fryspåsar? Och fick du sova inatt? Smile
Cissi
Cissi

Antal inlägg : 1324
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Om det bara var möjligt... Empty Sv: Om det bara var möjligt...

Inlägg  HelenY ons sep 30, 2009 2:51 pm

Fryspåsfrågan kan jag inte vara behjälplig med, men jag kan i förtroende avslöja att det inköptes tre stycken pyjamasar med fötter för den ringa summan 160 kr. Mycket bra.
HelenY
HelenY

Antal inlägg : 1073
Age : 50
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Om det bara var möjligt... Empty Sv: Om det bara var möjligt...

Inlägg  Anna-Karin ons sep 30, 2009 8:13 pm

Faktiskt så köpte jag fryspåsar (lite otippat, jag brukar inte göra det... Smile)

Och visst fick jag sova. Fast inte så mycket. Ett helt tvåtimmarspass, några entimmars och en halvtimme tror jag. Vi får se hur det blir inatt. Jag ska testa öronproppar för att slippa vakna när han bara vänder sig och muttrar. Jag lär ju vakna om han skriker. Annars gör Ola det Smile
Anna-Karin
Anna-Karin

Antal inlägg : 1668
Age : 48
Registration date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Om det bara var möjligt... Empty Sv: Om det bara var möjligt...

Inlägg  fisalisa ons sep 30, 2009 10:25 pm

Oj, vad jag vill ha barn nu. Verkligen. ;-)
fisalisa
fisalisa

Antal inlägg : 900
Age : 46
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Om det bara var möjligt... Empty Sv: Om det bara var möjligt...

Inlägg  Anna-Karin tor okt 01, 2009 8:54 pm

Att sova med öronproppar visade sig vara sjukt obehagligt. Inget mer sånt. Inte hjälpte det heller. Ungen vaknade precis lika ofta som vanligt, fast jag hörde det inte förrän han var Riktigt Vaken.
Anna-Karin
Anna-Karin

Antal inlägg : 1668
Age : 48
Registration date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Om det bara var möjligt... Empty Sv: Om det bara var möjligt...

Inlägg  Cissi fre okt 02, 2009 9:44 am

Kanske dags att överväga att ge Viktor eget rum? Smile
Cissi
Cissi

Antal inlägg : 1324
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Om det bara var möjligt... Empty Sv: Om det bara var möjligt...

Inlägg  Anna-Karin fre okt 02, 2009 1:24 pm

Tja.. om han vaknar för att vi stör honom så är det en mycket god idé. I natt vaknade han 9 gånger. Två av dem 10 minuter efter att han somnat (eller, jag trodde att han somnat i alla fall). Dock var INGEN av gångerna i anslutning till att Ola hostade (som han gör). Så han verkar ju inte bli såååå störd av våra sov-ljud.
Anna-Karin
Anna-Karin

Antal inlägg : 1668
Age : 48
Registration date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Om det bara var möjligt... Empty Sv: Om det bara var möjligt...

Inlägg  Cissi fre okt 02, 2009 1:53 pm

Jag tänkte tvärtom, att han verkar störa er. Vilket jag baserade på ditt "Jag ska testa öronproppar för att slippa vakna när han bara vänder sig och muttrar."

Ger ju samma effekt som öronpropparna, fast du slipper sova med dem i öronen Smile
Cissi
Cissi

Antal inlägg : 1324
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Om det bara var möjligt... Empty Sv: Om det bara var möjligt...

Inlägg  Anna-Karin lör okt 03, 2009 7:43 pm

Ja - fast nu verkar han tyvärr vakna varje gång han väcker mig, fast det tar typ en kvart extra. Så jag ligger vaken i en kvart i onödan, men jag måste gå upp i vilket fall som helst.

Hur som helst så ska han såklart få ett eget rum, men sannolikt efter att jag har slutat mata honom på nätterna. Nu finna det ju ibland en anledning till att han vaknar, nämligen att han är hungrig. Om ett par månader "ska" han kunna sova en hel natt utan att äta.
Anna-Karin
Anna-Karin

Antal inlägg : 1668
Age : 48
Registration date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Om det bara var möjligt... Empty Sv: Om det bara var möjligt...

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet