DLK
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Varför ska det här med bilar vara så dyrt och omöjligt?

Gå ner

Varför ska det här med bilar vara så dyrt och omöjligt? Empty Varför ska det här med bilar vara så dyrt och omöjligt?

Inlägg  Anna-Karin mån okt 26, 2009 9:07 pm

Idag var jag och fick däcken bytta på macken vid Lisa. Anledningen var (som Lisa och Cissi hörde i helgen) att hjulen liksom satt fast. Inte bultarna. Utan hjulen. Rost, kallas det visst. De på verkstaden fick använda Släggan för att lossa hjulen. Mao helt omöjligt om man inte har en verkstadslyft (för man slår inte på en bil som står uppställd med domkraft, liksom...).

Verkstadsmannen påpekade också att bromsbeläggen fram var slitna. "De håller 1000 km till. 10 mil" sa han. "Eh, jaha.. 100 mil?" frågade jag förvirrat. "Nej, 10 mil! 1000 km!". Till slut kom vi fram till att det i alla fall var 1000 km han menade. sen fick jag översätta det till så många mil som jag ansåg vara lämpligt Smile Förvisso en kul anekdot, men nu när vi ska åka typ 120 mil i helgen så måste vi ju byta de jävla beläggen också. Han kan ju ha ljugit hur mycket som helst, för jag har såklart ingen aning om hur bromsbeläggen ser ut ens när de är nya. Och man chansar ju inte gärna när det gäller just bromsarna.

En annan kul grej med vår bil är att man inte kan koppla ur airbagen. Inte underligt att de som hade den innan ville sälja den, eftersom de skulle få barn nr 2 och inte ville ha båda ungarna i bak. Hade bilen varit ett år nyare hade det gtt. Men nu? Icke! Alltså, det är ju klart att det GÅR, men man kan inte få en verkstad att göra det, om det inte är en mycket ljusskygg verkstad. Och då vill man nog inte att de ska fippla med livshotande utrustning. Det är helt enkelt inte supportat av Ford. Mycket märkligt på en fem år gammal "familjebil".
Anna-Karin
Anna-Karin

Antal inlägg : 1668
Age : 48
Registration date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet