DLK
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Typiskt (eller bara ironiskt)?

2 posters

Gå ner

Typiskt (eller bara ironiskt)? Empty Typiskt (eller bara ironiskt)?

Inlägg  Anna-Karin lör dec 05, 2009 9:39 pm

Jag skrev ju att jag inte orkade gå på julkonsert eftersom Viktor vaknar varje timme under nätterna nu igen. Nåja, natten till idag tog Ola på sig superhjältemanteln (alternativt helgonglorian) och sa att han kunde ge flaskmat under natten så att jag fick sova. Hurra för Ola! Det brukar bli två matningar innan kl 06:30. 06:30 stiger vi upp om det inte varit extremt mycket vakentid under natten, då går den lille sömnmarodören med på att somna om en extra gång.

Natten avlöpte som följer:

Kl 22:20: Vi väcker Viktor och han får bröstmjölk och ersättning. Jag lägger mig i källaren och begraver öronproppar i öronen.
Kl 02:00: Skrikbebis, Ola tröstar men ger ingen mat.
Kl 02:45: Skrikbebis igen. Ola kokar ersättning. Då maten är klar SOVER ungen. Alltså ingen mat.
Kl 06:00: Jag vaknar av att det gör ont i tuttarna. Går upp till sovrummet. Viktor sover med ansiktet inlindat i snuttefilten. Jag tar bort den så han får lite frisk luft.
Kl 06:20: Skrikbebis (nån tog ju bort hans andningsmask...). Jag matar och går ner i källaren igen. Viktor får sova med Ola i dubbelsängen.
Kl 08:15: Vi går upp.

Alltså, hallå? Vart tog "en gång i timmen" vägen? Och framförallt: Vart tog nattmatningen vägen???

Jag kan så gott som garantera att vi är tillbaka i gamla vanor i natt igen, när jag är ansvarig för vaknandet (och Ola är full och sover i källaren). Snart är det läge för eget rum för Viktor och totalt pappa-ansvar för vaknandet, tror jag.
Anna-Karin
Anna-Karin

Antal inlägg : 1668
Age : 48
Registration date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Typiskt (eller bara ironiskt)? Empty Sv: Typiskt (eller bara ironiskt)?

Inlägg  fisalisa sön dec 06, 2009 7:09 pm

Murphys lag.
fisalisa
fisalisa

Antal inlägg : 900
Age : 46
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Typiskt (eller bara ironiskt)? Empty Sv: Typiskt (eller bara ironiskt)?

Inlägg  Anna-Karin mån dec 07, 2009 3:46 pm

Hör och häpna!

I natt sov den lille grisen mellan 22:30 (när vi väckte honom för att ge honom mat) och 06:30, när Olas klocka ringde. Hurra!

Vi får väl se hur lång tid det tar innan han gör om den bravaden, men jag försöker mosa in mat i munnen på honom i en aldrig sinande ström under dagen så han inte ska tro att han behöver äta på natten.

Viktor väger knappt 8 kg och kan ledigt äta typ 160g barnmat, lite frukt och sen amma litegrann. Det skulle ju (nästan) vara som att en 80-kilosperson åt 1,6 kilo löst potatismos, sen några äpplen och avslutade med en halvliter mjölk eller så. Mäktigt.
Anna-Karin
Anna-Karin

Antal inlägg : 1668
Age : 48
Registration date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Typiskt (eller bara ironiskt)? Empty Sv: Typiskt (eller bara ironiskt)?

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet