DLK
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Intressant spinning-upplevelse

2 posters

Gå ner

Intressant spinning-upplevelse Empty Intressant spinning-upplevelse

Inlägg  Cissi tis jan 12, 2010 4:07 pm

Idag har jag genomlidit mitt första spinningpass sen i början av december. Det var en intressant upplevelse.

Jobbet har dragit ner på träningslokaler och lagt ner spinningsalen. Spinningcyklarna står nu i ett litet skrymsle i hörnet av gympasalen och måste rullas fram när passet ska starta. Idag var vi sju tappra själar som ställde upp våra cyklar på rad i mitten av spinningsalen. Sju cuklar i en stor gympasal känns ganska ödsligt. Instruktören ställde upp sin cykel mittemot oss, för att direkt upptäcka att hon varken når relgalen på stereon eller ser "nedräkningsklockan" från sin plats mitt i salen. Följden blir att hon får hoppa upp och ner på cykeln mellan varje låt, springa bort till stereorakcet, reglerna volymen och springa tillbaka.

I gympassalen finns stora fönster som vetter ut mot en korridor som i sin tur leder ut till restaurangen. Det är ett väldigt spring i den korridoren på lunchtid. Och väldigt mycket folk (företrädelsevis män över 50) som titt som tätt under passet ståller sig framför fönstret med kaffekopp i handen och pekar på deltagarna i den "freakshow" som tydligen pågår i gympasalen. Dessutom finns det andra fönster i salen som vetter mot kajen, och där flödar dagsljuset in. Så varenda liten svettdroppe på oss syns klart och tydligt för allmän beskådan.

Så nu har jag spinnat i en upplyst gympahall med pubik. Och skall tydligen göra så under resten av terminen också eftersom jag betalt 600 kr för träningskortet. Spinning tisdag + fredag och Body Pump på torsdagar. Vad sägs om Fysiken månd + ons? Jag kanske inte går både månd och ons ALLA veckor, men det skulle kännas fint att få lite riktiga träningspass i en riktig spinningsal också Smile
Cissi
Cissi

Antal inlägg : 1324
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Intressant spinning-upplevelse Empty Sv: Intressant spinning-upplevelse

Inlägg  HelenY ons jan 13, 2010 1:43 pm

Jagjagjag vill gå på Fysiken mån+ons!!! Jag kan tyvärr inte börja förrän nästnästa vecka eftersom tentaplugg nu upptar all min lediga och vakna tid. Suuuuck.
HelenY
HelenY

Antal inlägg : 1073
Age : 50
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet