DLK
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

bröllopsutstyrsel

3 posters

Gå ner

bröllopsutstyrsel Empty bröllopsutstyrsel

Inlägg  fisalisa lör feb 13, 2010 12:09 am

Jag ska ju på Märits bröllop nästa helg. Har lite klädångest, minst sagt, och jag tänker _inte_ köpa nåt nytt. Det är dyrt nog ändå att åka hela vägen till norra Dalarna och bo borta i två nätter. Alltså, får man ha långklänning på bröllop mitt i vintern??

Jag har nämligen hittat en gammal klänning i garderoben som jag inte haft på mig sen 1999 och då på chalmersbalen. Den är inte så balig, den är nämligen ganska smal nertill. Slutar en decimeter från golvet om jag har högklackat. Grafitsilver. Inte jättefigursydd, så jag funderar på att köpa ett vinrött sidenband brett sidenband och sätta i midjan som får matcha mina röda bröllopsskor. Funkis? Vid behov kan jag ta kort och skicka.

Blir det inte detta så blir det nåt svart och kort. Det känns ju sådär kul på ett bröllop.
fisalisa
fisalisa

Antal inlägg : 900
Age : 46
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

bröllopsutstyrsel Empty Sv: bröllopsutstyrsel

Inlägg  Cissi lör feb 13, 2010 12:13 pm

Jag tycker det låter jättesnyggt. Lägg gärna upp en bild - det gör vi alldeles för lite här på forumet Smile
Cissi
Cissi

Antal inlägg : 1324
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

bröllopsutstyrsel Empty Sv: bröllopsutstyrsel

Inlägg  Anna-Karin lör feb 13, 2010 2:46 pm

Man kan absolut ha långklänning, det är väl typ hellång "högtidsdräkt" som man inte ska ta på sig om det inte är påbjudet? Fast du får nog googla på det om du verkligen vill veta hur det fungerar rent etikettsmässigt. Själva poängen är att det inte ska vara för uppklätt, såvitt jag vet. Hade det varit sommar hade det kanske sett lite underligare ut, kan jag hålla med om. Jag antar att du inte oroar dig för att just Märit ska ta illa upp, utan att nån släkting som tror sig kunna vett och etikett tittar snett?
Anna-Karin
Anna-Karin

Antal inlägg : 1668
Age : 48
Registration date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

bröllopsutstyrsel Empty Sv: bröllopsutstyrsel

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet