DLK
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Helg i stuga

2 posters

Gå ner

Helg i stuga Empty Helg i stuga

Inlägg  HelenY mån nov 29, 2010 10:24 am

Jag var i en stuga i helgen med ett gäng av mina klasspolare. Det var trevligt. Och Kallt!!
När vi kom dit var det -7 utomhus och -6,9 inomhus (allt enligt termometern i stugan). Och sen skulle vi elda (!) för att få det varmt. Visserligen är det kul med eld, men det tar lååång tid för en liten kamin att värma upp en ganska taskigt isolerad stuga från Skitkall till Nu-kan-jag-komma-ut-ur-täcket-jag-har-varit-invirad-i. Fast sen blev det Varmt.
Vi fick spela frågespel, laga löjligt god mat och prata barn. Cool
En annan feature (?) med stugan var att vattenpumpen var trasig. Det betyder att vi fick hämta vatten i sjön för mat, disk, tvätt och toabesök. Oj, vad mycket vatten det går åt! Och vad tacksam man blir när man kommer hem och allt bara fungerar..

Men nu är jag hemma igen och skall inatt gå med barnmorska och glo brudar upp i hyskan när de klämmer ut ongar. Medans de skriker. Brr.
HelenY
HelenY

Antal inlägg : 1073
Age : 50
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Helg i stuga Empty Sv: Helg i stuga

Inlägg  Anna-Karin mån nov 29, 2010 3:43 pm

Jag har varit i Sportstugan (Chalmersbastun) under liknande premisser, men jag TROR att det var plusgrader inomhus när vi kom. Dock inget vatten, ety alla rör hade frusit samvetsgrant. Det tog också bra många timmar innan det blev möjligt att ta av sig filten och mössan. Men det var lite extra mysigt Very Happy

Nu har det ju stått i Kvällstidnignarna att ljudnivån på förlossningen är oacceptabelt hög, så du kanske ska ta med ett par hörselkåpor - det skulle ngo få en och annan att krysta i rent raseri (jag hade iaf blivit vansinnig om nån av personalen i rummet omsorgsfullt och demonstrativt tagit på sig hörselskydd - eller så hade jag fått nån lustgashallucination av det)
Anna-Karin
Anna-Karin

Antal inlägg : 1668
Age : 48
Registration date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet