DLK
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Ontontont.

3 posters

Gå ner

Ontontont. Empty Ontontont.

Inlägg  HelenY mån dec 01, 2008 4:20 pm

Ni vet när man vaknar med ont i huvudet och sen blir det bara värre ju längre dagen går? Så har jag det idag. Inte roligt. Jag fick slippa gå på avdelning i em och istället åka hem, så nu ska jag gå och lägga mig och försöka sova bort det onda. Hoppas det går.
HelenY
HelenY

Antal inlägg : 1073
Age : 50
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Ontontont. Empty Sv: Ontontont.

Inlägg  HelenY tis dec 02, 2008 12:01 am

Nehej. det vill inte bli bättre. Och nu börjar jag må illa oxå. Fan. Jag har Verkligen inte tid att bli sjuk. Evil or Very Mad
HelenY
HelenY

Antal inlägg : 1073
Age : 50
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Ontontont. Empty Sv: Ontontont.

Inlägg  Cissi tis dec 02, 2008 12:32 am

Staaackars! Huvudvärk är döden.

Jag kan trösta dig med att du inte sitter inlåst på Landvetter Airport hotell hela veckan iaf. Fast än så länge är det rätt najs, förutom att vi projektarbetat fram tills nu. Fick lammfilé och rödvin till middag, och sjysst frukostbuffé imorse...utförligare rapport följer. Nu måste jag sova - aptrött.
Cissi
Cissi

Antal inlägg : 1324
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Ontontont. Empty Sv: Ontontont.

Inlägg  Anna-Karin tis dec 02, 2008 4:32 pm

Jag har nog bara upplevt sån huvudvärk när jag varit bakfull (och förtjänat det). Annars har jag nästan aldrig ont i huvet. Hurra! Fast jag vet ALLT om att må illa. För det gör jag minst 5 timmar om dan.

Hoppas du frisknat till nu iaf.
Anna-Karin
Anna-Karin

Antal inlägg : 1668
Age : 48
Registration date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Ontontont. Empty Sv: Ontontont.

Inlägg  HelenY ons dec 03, 2008 12:18 pm

Jag är hemma idag oxå. Kräktes igår. Har man det såhär när man ska ha barn? Då vill jag inte vara med..
HelenY
HelenY

Antal inlägg : 1073
Age : 50
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Ontontont. Empty Sv: Ontontont.

Inlägg  Anna-Karin tor dec 04, 2008 10:36 am

Nja, ont i huvet har inte JAG haft, iaf. Men det kan man ha (säger folk).

Jag har ju sluppit kräkas också, men ligger och flämtar i soffan varje kväll efter middagen. Fast det är väl rätt vanligt att man kräks också. Fast nu kräver jag snart att illamåendet ska gå över, för jag är rätt trött på det.

Skillnaden mellan dig och att vara gravid är att du inte blir sjukskriven för lite graviditetsillamående Very Happy Så du måste vara på jobbet och kräkas - om du inte kräks typ 5 gånger om dagen och inte fungerar normalt såklart. Då blir du sjuksrkiven.
Anna-Karin
Anna-Karin

Antal inlägg : 1668
Age : 48
Registration date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Ontontont. Empty Sv: Ontontont.

Inlägg  Anna-Karin ons dec 10, 2008 1:19 pm

Anna-Karin skrev:Annars har jag nästan aldrig ont i huvet. Hurra!

Somliga straffar Gud mesamma.. och somliga väntar han lite med.

Idag har jag ont i huvet. Det är jättejättetråkigt. Fast än så länge gör det inte ens "ta en tablett"-ont, så jag får väl avvakta lite innan jag gnäller igång ordentligt. Å andra sidan, NÄR det gör så ont att jag måste ta en tablett så måste jag nog gå till apoteket.
Anna-Karin
Anna-Karin

Antal inlägg : 1668
Age : 48
Registration date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Ontontont. Empty Sv: Ontontont.

Inlägg  HelenY ons dec 10, 2008 9:55 pm

Du vet väl att du bara får ta paracetamol nu när du är gravid? Smile Självklart.
Puh. Jag vill inte ens tänka på om jag blir gravid. Panodil är ungefär lika effektiva för mig som Läkerol.
HelenY
HelenY

Antal inlägg : 1073
Age : 50
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Ontontont. Empty Sv: Ontontont.

Inlägg  Anna-Karin tor dec 11, 2008 10:20 am

Jodå, jag har stashat panodil hemma - men jag har nog inte ätit nån än (det känns liksom bättre att undvika medicin om man KAN). Huvudvärken gick över igår, men den är tillbaka idag igen. Fast bara lite försiktigt, än så länge.
Anna-Karin
Anna-Karin

Antal inlägg : 1668
Age : 48
Registration date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Ontontont. Empty Sv: Ontontont.

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet