DLK
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Är man verkligen så gammal?

3 posters

Gå ner

Är man verkligen så gammal? Empty Är man verkligen så gammal?

Inlägg  HelenY sön dec 07, 2008 1:06 pm

Vi var på 35-årskalas igår. Festens starttid var satt till 'halvåtta-åtta', vilket naturligtvis innebar att folk dök upp fram tills kl 21-21.30. Nåväl. Jag provianterade med inte bara en utan även ännu en flaska balkongvin, således låg det två flaskor vin i kylen och väntade på mig. Vi var där, vi drack fördrink av tveksam kvalité, sen var det dags för vinet! Men, nej. Då ville jag bara gå hem. Kl 23.30...
Är detta normalt? (Nej, jag är Bevisligen inte gravid) Vad har hänt? Två kalas i rad har jag bara velat gå hem.. Och inte varit intresserad av att bli ens salongsberusad.
Iaf. Kl 00.15 la vi oss. Lördag kväll Efter en fest. Suck. Snart dör jag väl oxå..
HelenY
HelenY

Antal inlägg : 1073
Age : 50
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Är man verkligen så gammal? Empty Sv: Är man verkligen så gammal?

Inlägg  HelenY sön dec 07, 2008 1:09 pm

En textrad dyker upp: 'Nu är man trettifem. Trettifem. Djävulen.'
HelenY
HelenY

Antal inlägg : 1073
Age : 50
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Är man verkligen så gammal? Empty Sv: Är man verkligen så gammal?

Inlägg  HelenY sön dec 07, 2008 1:19 pm

På tal om nåt helt annat än alkohol.. Till festen hade Malin gjort tryfflar av två typer. En med apelsin och en med rosmarin. Mycket goda båda två. Fast om ni ska göra rosmarintryfffel är knepet att inte låta bitar av rosmarin vara kvar i tryffeln, oavsett hur finhackade de är. Det är inte bra. Jag fick diskret spotta ut.
Man borde väl kunna binda ihop rosmarin och lägga i chokladgegget och få smak och sen lyfta ur? Eller vad säger ni som är mer bevandrade i matlagningsvärlden? Det kanske inte är tillräckligt med tid för att ta chokladen ska ta smak? Den ska ju inte koka direkt...
HelenY
HelenY

Antal inlägg : 1073
Age : 50
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Är man verkligen så gammal? Empty Sv: Är man verkligen så gammal?

Inlägg  Anna-Karin mån dec 08, 2008 10:35 am

Först vill jag bara säga att jag verkligen hatar att man blir utloggad när man klickar på Send, och att inlägget är borta sen.

Sen vill jag skriva om allt igen.

Precis såhär stod det:

Nu hänger bara skinkorna och klasarna därbak?

Jag ville också Bara Gå Hem när vi ätit färdigt julbord nr 1 kl 22:30 (i fredags), men eftersom julbordet förtärdes på ett gammalt säteri 2 mil utanför Växjö, och någon i sin oändliga visdom bedömt att ingen ville åka hem innan kl 01:30 och beställt bussen till denna tidpunkt så fick jag vackert vänta. Jag kunde såklart ringt taxi om det krisat, men det hade blivit lite märkligt, eftersom jag inte hittade Ola (han försvann ut till cigarr-landet efter en förskräckt blick på det kassa coverbandet, som alla andra tycket var ASBRA!!!). Som tur var kunde jag umgås med Phraez och Lena, annars hade jag fått sätta mig i biblioteket och läsa om Smålands natur och Svenska fågelarter, eftersom det var litteraturen som bjöds.

Apropå tryffel så brukar man ofta smaksätta den genom att koka upp grädde och kryddor och sen sila grädden när den svalnat. Det ska ju vara tämligen oändliga mängder grädde i tryffel.
Anna-Karin
Anna-Karin

Antal inlägg : 1668
Age : 48
Registration date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Är man verkligen så gammal? Empty Sv: Är man verkligen så gammal?

Inlägg  Cissi mån dec 08, 2008 3:20 pm

A-K: Ohh, det har jag också upplevt. Sjukt irriterande.

Jag har uppenbarligen längre till pensionen än er. Var ute i lördags med folket från kursen förra veckan, blev knasfull och var hemma först på morgonkvisten. Fortfarande sliten dock, det kanske är ett tecken på att jag är på väg åt "rätt" håll?
Cissi
Cissi

Antal inlägg : 1324
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Är man verkligen så gammal? Empty Sv: Är man verkligen så gammal?

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet