DLK
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Ondsint märke?

2 posters

Gå ner

Ondsint märke? Empty Ondsint märke?

Inlägg  Anna-Karin ons feb 18, 2009 10:15 am

Vart vänder man sig om man vill kolla upp ett födelsemärke? Vårdcentralen? Eller frågar man vår egen expert inom området, dvs Lisa? Eller finns det nån speciell jag-är-hypokondriker-och-vill-utesluta-hudcancer-mottagning man kan ringa?
Anna-Karin
Anna-Karin

Antal inlägg : 1668
Age : 48
Registration date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Ondsint märke? Empty Sv: Ondsint märke?

Inlägg  fisalisa ons feb 18, 2009 1:25 pm

Man kan först visa upp det för Lisa eller Helen, så kan vi ju säga om det verkar farligt alls eller inte. I vilket fall är det distriktsläkaren du måste visa upp det för först för att få en remiss till hud, om det nu skulle se farligt ut. Distriktsläkaren kan antagligen säga ungefär lika mycket som allvetande Lisa och Helen ( Laughing ), men de har rätten att skriva remisser...
fisalisa
fisalisa

Antal inlägg : 900
Age : 46
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Ondsint märke? Empty Sv: Ondsint märke?

Inlägg  fisalisa ons feb 18, 2009 1:28 pm

Sen finns det ju säkert privata hudläkare dit man kan gå utan remiss. Det brukar kunna vara så.
fisalisa
fisalisa

Antal inlägg : 900
Age : 46
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Ondsint märke? Empty Sv: Ondsint märke?

Inlägg  Anna-Karin ons feb 18, 2009 3:23 pm

Då låter jag någon av de allvetande skräphögarna göra ett utlåtande Wink
Har aldrig gillat att förlita mig på remisser, så om en privat hudläkare inte kostar hutlöst mycket så går jag nog hellre till en sån ifall det behövs. Själva märket sitter nämligen i kanten av vårtgården, som OM det ska tas prover och grejas så är det nog vettigt att göra det så snart som möjligt, innan jag får användning för bröstvårtorna.
Anna-Karin
Anna-Karin

Antal inlägg : 1668
Age : 48
Registration date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Ondsint märke? Empty Sv: Ondsint märke?

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet