DLK
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Frisör sökes!

3 posters

Gå ner

Frisör sökes! Empty Frisör sökes!

Inlägg  Anna-Karin ons sep 17, 2008 9:26 am

Frisör-Mia ska flytta till Gotland! Hon jobbade sin sista dag igår, så nu måste jag hitta nån annan som kan klippa mig. Funderar på att ge "Den ekologiska salongen Jojoba" en chans - ffa för att den inte ligger så långt hemifrån, men också för att jag när en hemlig förhoppning om att min sargade hårbotten kanske mår bättre utan skumma kemikalier som vanlig färg och vanligt schampo innehåller...

Å andra sidan så flagar skalpen aldrig så lite som när man gjort en ordentlig helblondering Very Happy Likt psoriasis krymper och dör när det utsätts för sol och salt verkar min hårbottensjukdom ogilla väteperoxid eller vad det nu är som finns i blekmedel.

Har nån ett bra frisör-tips om det visar sig att Jojoba-personalen är ett antal skogsmullar som klipper pott-frisyrer?
Anna-Karin
Anna-Karin

Antal inlägg : 1668
Age : 48
Registration date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Frisör sökes! Empty Sv: Frisör sökes!

Inlägg  Cissi ons sep 17, 2008 10:57 am

Jag klipper mig hos Carina på salong Laila & Björn på samma gata som Sukhothai-ligger - kan den heta drottninggatan? Kolla på Eniro. Inte stans billigaste ställe, men Carina har jobbat som frisör i över 20 år och är superduktig.

Annars har jag hört att salong MakeMe på Linnégatan ska vara bra - aldrig varit där själv dock.
Cissi
Cissi

Antal inlägg : 1324
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Frisör sökes! Empty Sv: Frisör sökes!

Inlägg  Anna-Karin ons sep 17, 2008 11:07 am

Cissi skrev:Jag klipper mig hos Carina på salong Laila & Björn på samma gata som Sukhothai-ligger - kan den heta drottninggatan? Kolla på Eniro. Inte stans billigaste ställe, men Carina har jobbat som frisör i över 20 år och är superduktig.
Japp, den heter Drottninggatan. Vad får du betala för klipp + färg?
Anna-Karin
Anna-Karin

Antal inlägg : 1668
Age : 48
Registration date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Frisör sökes! Empty Sv: Frisör sökes!

Inlägg  Cissi ons sep 17, 2008 11:14 am

1600 betalade jag sist. Men då var det klipp och färg och slingor på mitt hår som är halvlångt. Troligen billigare för dig.
Cissi
Cissi

Antal inlägg : 1324
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Frisör sökes! Empty Sv: Frisör sökes!

Inlägg  fisalisa tor sep 18, 2008 10:52 am

Jag skulle lätt kunna rekommendera min frisör, gillar henne skarpt. Dvs hon som klippt mig en gång och som fixade min bröllopsfriss, Jenny på Ask och Embla. Dock så beställde jag just tid hos henne... om två veckor. Så går det om man inte är förutseende och inte kan klippa sig på konstiga tider. Lite jobbigt eftersom jag egentligen behövt klippa mig i två månader, men varit för lat för att komma iväg.
fisalisa
fisalisa

Antal inlägg : 900
Age : 46
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Frisör sökes! Empty Sv: Frisör sökes!

Inlägg  Anna-Karin tor sep 18, 2008 11:00 am

fisalisa skrev:Jag skulle lätt kunna rekommendera min frisör, gillar henne skarpt. Dvs hon som klippt mig en gång och som fixade min bröllopsfriss, Jenny på Ask och Embla.
Och vad betalar DU för klipp+färg? Bör ju bli samma för mitt hår, gissar jag...

De verkade onekligen lite skogsmulle-mässiga på Jojoba, men jag fick iaf köpa ett illaluktande schampo. Vi får väl se om det gör nån skillnad.
Anna-Karin
Anna-Karin

Antal inlägg : 1668
Age : 48
Registration date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Frisör sökes! Empty Sv: Frisör sökes!

Inlägg  fisalisa tor sep 18, 2008 6:02 pm

Pris är jag inte säker på. Inte färgat håret där nämligen annat än i samband med bröllopet. Har för mig att betalade nåt på 600 för klippning och att det skulle kosta runt 1400 för klipp och färg. Det tycker jag är ok, med tanke på att de fått skitbra betyg på eniro. Nu tycks dock deras betyg ha försvunnit på nåt magiskt sätt.
fisalisa
fisalisa

Antal inlägg : 900
Age : 46
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Frisör sökes! Empty Sv: Frisör sökes!

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet