DLK
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Fika i morrn..

3 posters

Gå ner

Fika i morrn.. Empty Fika i morrn..

Inlägg  Anna-Karin lör jul 11, 2009 11:12 am

Jag blev tvungen att googla lite på vilka caféer som är barnvagns- och amningsvänliga i stan, och det fanns en hel del.. (kolla på http://www.libero.se/Pages/MarketActivities/Campaigns/CafeGuide/ViewRegion.aspx?id=5226&regionID=5108&cityID=5200) fast man vill ju vara säker på att få plats också. Det som verkar enklast att ta sig till för min del är Dahls på övervåningen i Arkaden. Har ingen uppfattning om hur fullt det är där en söndagsförmiddag, eller för den delen när de öppnar. Annars cafeet på Åhléns (men det är ju lite trist...). Det finns ett ställe vid Handels (Övre husargatan) som heter Blue Mountain café där jag sett bebismaffior tidigare, men jag vet inte hur det ser ut på skötrumsfronten där. Kanske inte det viktigaste, dock... Sen har jag och Cissi varit och fikat i Skivhuggets gamla lokaler vid Masthuggstorget, det var då barnvagnsvänligt då. Antar däremot att alla ställen som verkligen profilerar sig mot lattemammor är tämligen fulla. Man kan ju naturligtvis annars ta sig till Linnéstan och helt enkelt chansa på att det finns nåt ställe där som funkar.

Idéer/förslag?
Anna-Karin
Anna-Karin

Antal inlägg : 1668
Age : 48
Registration date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Fika i morrn.. Empty Sv: Fika i morrn..

Inlägg  HelenY lör jul 11, 2009 2:51 pm

Jag vet inget om fyllnadsgrader, men jag vet att Blue Mountain har fått en massa bra betyg för sitt kaffe och att mysfaktorn i div. test har vart hög. Dessutom har de sånt där kaffe som äts av nåt djur och sedan bajsas ut och anses som Fiiiint. Snordyrt, antagligen.
Annars är Dahls i Arkaden ett bra alternativ. De öppnar enligt hemsidan kl 10.
HelenY
HelenY

Antal inlägg : 1073
Age : 50
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Fika i morrn.. Empty Sv: Fika i morrn..

Inlägg  Anna-Karin sön jul 12, 2009 1:40 am

jag ringer i morrn... blev lite sent ikväll...
Anna-Karin
Anna-Karin

Antal inlägg : 1668
Age : 48
Registration date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Fika i morrn.. Empty Sv: Fika i morrn..

Inlägg  Cissi mån jul 13, 2009 11:24 am

Jaha - och hur gick premiärbarnvagnsfikat nudå? Detaljer! Skvaller!

Själv har jag haft en riktigt bra helg i Stockholm med jordgubbar, champagne och snordyra handgjorda chokladpraliner i hotellsängen, besök på finrestaurang, promenader på östermalm, i gamla stan och på söder och skärgårdsutflykt. Hann med en söndagsmiddag hemma hos F:s föräldrar i Eskilstuna också. Nu skall jag jobba mån - ons, och sen får jag komma hem till Göteborg cheers
Cissi
Cissi

Antal inlägg : 1324
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Fika i morrn.. Empty Sv: Fika i morrn..

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet