DLK
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

hur går flyttandet?

3 posters

Gå ner

hur går flyttandet? Empty hur går flyttandet?

Inlägg  fisalisa fre jul 09, 2010 11:42 am

Hur nyfiken som helst ju... Hur ser nya lägenheten ut? Har flyttandet gått bra. Vemodigt att skriva över din lägenhet?
fisalisa
fisalisa

Antal inlägg : 900
Age : 46
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

hur går flyttandet? Empty Sv: hur går flyttandet?

Inlägg  Cissi fre jul 09, 2010 12:59 pm

Nu är jag tillbaka från Alvhem efter att ha skrivit över alla papper och lämnat nycklar!

Det kändes lite vemodligt att lämna lägenheten, fast ändå inte. Både lägenheten coh Norra Guldheden är ju som finast nu på sommaren - så det kändes lite trist att komma tillbaks från Kina och inse att man direkt skulle packa ihop och flytta därifrån. Fast samtidigt har jag ju haft gott om tid på att ställa in mig på flytt - och både styling/försäljning och själva ihoppackandet av hela lägenheten på tre dagar var tillräckligt för att det mest skulle kännas skönt att komma därifrån.

Nu bor vi alltså på Lindholmen - närmare bestämt Lindholmsallén 37, lägenhet 410. Vi har en trea där som är nybyggd och riktigt fräsch - finns en massa bra saker som gigabitnät med uttag i alla rum och en stor kopplingspanel i ett skåp i hallen (Fredrik är lyrisk), en miljon eluttag överallt, enkla lättstädade ytskikt, stor balkong och centraldammsugare. Enda nackdelen är egentligen att lägenheten ligger in mot gården och har rätt mycket insyn från grannarna mittemot, samt att balkongen inte har så mycket sol eftersom den ligger i nordöst. Menmen, det är ju inget permanent boende, så det känns ändå helt okej. Skall bli kul att surfa hemnet under hösten och leta efter drömboendet Smile

Är riktigt trött efter kombinationen jetlag + tokflytt, och dessutom lyckades jag dra på mig nån form av ryggskott när vi bar saker igår så jag rä helt stel i ryggen och har ont i svanken. Buhu. Ikväll ska jag packa upp lådor och ta det riktigt lugnt. Hela lägenheten ser ut som ett bombnedslag, så vi har garanterat att göra för en vecka framåt. Hurra vad kul det är att flytta och HURRA vad jag ser fram emot att göra det igen inom ett halvår *gnäll gnäll*

Imorgon jobbar jag ju på dan, men är ledig för grill och sånt frå kl 17 och framåt. Har inte svarat Madde och Kristofer ang. räk-tjohejet, men just nu är jag så trött att jag hellre tar det lugnt med några få vänner än går på räkfest.

Vart ska vi grilla? och hur? Vi har en grill hos oss, men ALLT är nedpackat i lådor, så jag är hellre hos nån annan där vi inte måste leta efter varenda pinal vi vill använda...

Nu mera jobb. Vi kan väl höras imorgon?







Cissi
Cissi

Antal inlägg : 1324
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

hur går flyttandet? Empty Sv: hur går flyttandet?

Inlägg  fisalisa fre jul 09, 2010 2:16 pm

Ruskigt nyfiken på att se den nya lägenheten, du vet ju hur jag är. Vi kan ju ta det när ni kommit lite mer i ordning :-). Behöver du hjälp med något är jag hemma och har semester från och med imorgon och en vecka framåt. Sen skyr jag Sverige i 1,5 vecka.

Jag grillar ju som sagt gärna imorgon. Samuel är också på, om Fredrik är med... Verkar som att det ska bli fint väder på kvällen. Grilla funkar ju finfint att göra här, om vi inte vill sitta i slottskogen eller nåt och kolla på festande fjortisar :-)

Jag hade tänkt sova hela dagen imorgon, fram till typ 17, men det verkar som att jag ska introducera en ny stjärna för att jobba natt, så jag tänkte kanske försöka sova några timmar på jobbet till och med - så han får känna på hur det är att vara helt ensam på akuten. Hehe, jag är en så bra handledare, höhö. I vilket fall som helst så kan jag handla om det behövs. Jag har en flarra rosé och lite cider, och säkert mer. Ni kanske har nåt hemma också?

Eftersom Helen varit väldigt tyst, så ställer jag fråga direkt till henne. Vill ni vara med?
fisalisa
fisalisa

Antal inlägg : 900
Age : 46
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

hur går flyttandet? Empty Sv: hur går flyttandet?

Inlägg  HelenY lör jul 10, 2010 12:29 am

Jag har inte vart närvarande på forumet mer än sporadiskt eftersom vi har fått köket renoverat och jag har typ vart inneboende hos Malin i två veckor. Fast bara dagtid då, förstås.. Cool

Och nu är köket klart. Det blev Skitfint! Så nu har vi sysslat hela eftermiddagen med att komma i ordning och stoppa in och planera upp vad som ska vara var. Tillslut blev det klart. Tillslut säger jag. Sista timmarna var jag inte ett dugg road.

Som svar på den direkta frågan; ja, vi vill vara med. Vi kan vara här oxå och sitta på gräsmattan och grilla. Fast det är klart.. Lisa har ju stor grill och Möbler som man kan sitta vid och sådär.. Det är nog bäst om vi är där. Och så slipper Samuel att vistas i ännu ett småbarnshem. Wink

Hörs imorron? Jag lägger mig nu. Så kul är jag. Sleep Sleep
HelenY
HelenY

Antal inlägg : 1073
Age : 50
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

hur går flyttandet? Empty Sv: hur går flyttandet?

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet