DLK
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Möbelschampo

2 posters

Gå ner

Möbelschampo Empty Möbelschampo

Inlägg  Anna-Karin ons mar 30, 2011 1:09 pm

Vi har tvättat bilen så den är alldeles vårfin ("Sommarbilen" kallar Viktor den - gissar att det är Ola som har lett in honom på det spåret). Hur som helst, vår sommarbil har en skönhetsfläck i form av en bananfläck i Viktors stol. Brun och fin är den, och får en att associera till bajs snarare än till banan. Har nån av er möbelschampo hemma? Eller ett bra tips på var man handlar det nånstans? Läste på nätet att det ska finnas "speciellt" möelschampo till bilklädsel som är bättre än vanligt möbelschampo, men efter en snabb koll på Biltemas webplats är det bara att konstatera att det inte verkar finnas där, i alla fall. På nätet hävdar även olika personer att det INTE finns på Ikea.

Mio? Bensinmack? Maxi? Byggvaruhus? Åhlens?
Anna-Karin
Anna-Karin

Antal inlägg : 1668
Age : 48
Registration date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Möbelschampo Empty Sv: Möbelschampo

Inlägg  Cissi tor mar 31, 2011 12:02 am

Jag har köpt möbelschampo för bilklädslar på Biltema! Faktiskt bara för några veckor sen, och flaskan står fortfarande oanvänd här hemma. Vill ni prova när ni kommer förbi på lördag så är det inga problem alls Smile

Tänkte ha det till soffan - man vet aldrig när olyckan är framme...
Cissi
Cissi

Antal inlägg : 1324
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Möbelschampo Empty Sv: Möbelschampo

Inlägg  Anna-Karin tor mar 31, 2011 8:05 am

Jag inhandlade faktiskt en skitdyr flaska bilklädselrengöring på en mack igår (105 spänn tyckte de att de kunde ta för den, och det kunde de ju uppenbarligen...). Efter att ha testat så kan jag konstatera att det funkar bra - men nu har jag istället för den tidigare fläcken fått en "smutsring" i kanten av området som jag tvättade. Så det är väl bara att gå loss på hela sätet i barnstolen om det ska bli bra. Inte så konstigt egentligen, stolen är ju begagnad och typ 5 år gammal, och eftersom klädseln inte är avtagbar så är den nog sparsamt tvättad under de åren. Minst sagt. Det är säkert en hel sandlåda nerpressad i den.
Anna-Karin
Anna-Karin

Antal inlägg : 1668
Age : 48
Registration date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Möbelschampo Empty Sv: Möbelschampo

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet