DLK
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Motarbetade av bilvärlden...

2 posters

Gå ner

Motarbetade av bilvärlden... Empty Motarbetade av bilvärlden...

Inlägg  Anna-Karin fre apr 24, 2009 9:31 am

Vi försöker köpa bil nu (ja, till slut). I helgen hittade vi efter en stunds letande en Ford Focus för typ 65000 på Blocket, och efter att Ola gjort grundliga efterforskningar om ägarförhållanden och annat så bestämde han att JUST DEN bilen skulle vi ha. Så i onsdags åkte vi glatt till bilhandlaren, som sa "Ojdå, den sålde ju jag i början av veckan, ligger den kvar på Blocket?". Detta gjorde oss en smula irriterade, men nu hade ju Ola BESTÄMT att det skulle vara just en Ford Focus (fö ett klokt val, eftersom det enda som är dyrt med den bilen är servicen, och i övrigt är den välfungerande och säker och drar lite bensin och sådär) så vi letade upp en som var 10000 kr dyrare och planerade att åka och kolla på den igår. För säkerhets skull ringde Ola och kollade om den var kvar kl 16:30, och jodå. Så vi satt i bilkö till Tagene, kom fram kl 17:20 och vad tror ni blev utgången av detta?
Var det
A. Vi fick provköra bilen och den var till belåtenhet, så nu har vi köpt den
eller
B. Bilhandlaren sa "Nä, den sålde jag igår.. Vem var det du hade pratat med sa du? Men vi ska nog kunna hitta nån annan bil åt er"
?

Så idag ska jag mot bättre vetande ringa till en privatperson och försöka köpa hennes bil.

Vad tror ni att oddsen är för att hon ska säga "Nä, den sålde jag förra veckan, ligger den fortfarande ute?"
Anna-Karin
Anna-Karin

Antal inlägg : 1668
Age : 48
Registration date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Motarbetade av bilvärlden... Empty Sv: Motarbetade av bilvärlden...

Inlägg  Cissi fre apr 24, 2009 10:57 am

Såklart att hon sålt den. Alla goda (?) ting är tre Smile

Grattis till beslutet om ny bil förresten! Har Ola äntligen insett att barnvagn + bilstol inte är förenligt med er Mazda? Är också riktigt sugen på en bil, men Fredrik är med i Sunfleet:s bilpool. Funkar faktiskt förvånansvärt smidigt och blir nog billigare än att äga en om man nu inte MÅSTE ha en bil för att kunna utöva materialsporten Småbarnsförälder.
Cissi
Cissi

Antal inlägg : 1324
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Motarbetade av bilvärlden... Empty Sv: Motarbetade av bilvärlden...

Inlägg  Anna-Karin fre apr 24, 2009 12:03 pm

Tror de har jäfört priser för bilpool jämfört med hyrbil (inte jämföret med egen bil, då) och kommit fram till att bilpool är billigare om man ska typ till ICA, men att hyrbil är bättre om man ska ha bilen ett dygn eller så. Fast eftersom inget av det var aktuellt så minns jag inte detaljerna.

De hade sålt den såklart. Ja, dvs det hade de när jag ringde och frågade. Fast sen ringde en kille tillbaka och sa att han var sambo med hon som jag pratade med och att de inte hade sålt den. Utan fått ett bud som var lägre än det de ville ha, och om vi vill ha bilen för det de begär så får vi den. SÅ idag får vi i alla fall titta på en bil. Hoppas jag. Om de inte säljer den innan vi kommer dit Very Happy
Anna-Karin
Anna-Karin

Antal inlägg : 1668
Age : 48
Registration date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Motarbetade av bilvärlden... Empty Sv: Motarbetade av bilvärlden...

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet