DLK
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Nästankrockat bilen idag...

2 posters

Gå ner

Nästankrockat bilen idag... Empty Nästankrockat bilen idag...

Inlägg  Cissi tor nov 05, 2009 11:53 pm

Idag var det min tur att vara med om en nära-tookkrasch-upplevelse.

Skulle jobba hemma på eftermiddagen, så vid 13-tiden köpte jag sushi på Lindholmen och begav mig hemåt. Nästan framme vid Eriksbergs köpcentrum finns en utfart från en mindre väg, där utkörande har väjningsplikt. Jag låg väl kanske i 70 km/tim, när en husbilsliknande lastbil kommer farande från sidovägen. Jag förutsätter att ha sett mig - det är helt öppet i korsningen och grymt bra sikt åt alla håll, och han saktar dessutom in när han närmar sig utfarten.

Sen går allt snabbt. Lastbilen kör plötsligt ut, rakt framför mig affraid Jag hinner inte ens tuta utan slänger foten på bromsen och håller krampaktigt i ratten. Hjulen låser sig, däcken börjar tjuta när de glider över asfalten. Föraren av den andra bilen lyfter på huvudet, får syn på mig och tvärnitar han också. Bilen glider närmare och närmare, och jag tänker att det här aldrig slutar bra. Men det gör det, konstigt nog. Jag överdriver inte när jag säger att jag får stopp på bilen ungefär 4-5 cm från hans kofångare/sidan på hans bil. Blir sittande stirrandes rakt på honom - han gör en ursäktande gest med händerna, typ "oj, jag såg dig inte".

Sen kommer ilskan, så jag gör det enda rätta: Ger honom fingret, backar så att jag kan passera honom och kör därifrån. Kanske inte så moget, men kändes rätt just då. Idiot!!!

Sushin jag handlat hamnade på golvet, men i övrigt kom både jag och bilen hem hela. Fortfarade tvärilsk när jag tänker på hela situationen - och kommer på hundra saker jag skulle velat gjort/sagt till honom. Grrr.... Twisted Evil
Cissi
Cissi

Antal inlägg : 1324
Registration date : 08-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Nästankrockat bilen idag... Empty Sv: Nästankrockat bilen idag...

Inlägg  Anna-Karin fre nov 06, 2009 11:46 am

Tur att det gick bra!

Av denna sedelärande historia vet man nu att man alltid ska akta sig för husbilar (och bilar med husvagn) eftersom de är På Semester och inte har en aning om var de är och vart de ska och läser kartan samtidigt som de kör ut i korsningar. Antagligen hade han glatt kört mot rött också, om möjligheten funnits Smile
Anna-Karin
Anna-Karin

Antal inlägg : 1668
Age : 48
Registration date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet